Airsoft juhend - NAC

Escape from…

Escape from…

 

Tegemist on airsofti mänguga ja siin kehtivad Eesti Airsofti Liidu MTÜ poolt kehtestatud üldised mängu reeglid, kui ei ole korraldaja poolt teisiti mainitud.

Mängu alustatakse BASIC varustusega:

·       Püstol, 1salv ja 20 kuuli

·       Näo kaitse: prillid(kohustuslikud), suukorv/mask

·       Kiiver( vabal valikul)

·       Väike kiirlaadija max 120kuuli( tühi)

·       Nn. Väike seljakott (mahutab max. 5 zetooni )

·       Nn. Väike kirst ( mahutab max. 10 zetooni)

·       Mobiiltelefon min. Android 5.0 süsteemiga

Aga alati on võimalik ka parema varustusega alustada, seda muidugi teatud tasu eest. Mängule registreerides on teil võimalik valida endale siis meelepärane lisa algvarustus. Seda on siis võimalik kasutada kogu päeva vältel alg varustusena, isegi siis kui olete zetoonid kaotanud, saanud surma jne

 

Mängust saab osa võtta üksi või meeskonnaga. Meeskonna maksimaalseks suuruseks on 5 mängijat. Ühest mängust saab osa võtta kuni 22 mängijat, olenevalt siis mänguala suurusest. Üksik mängijate omavahelised liidud on lubatud kuid mitte rohkem kui 5 mängijat.

 

 Meeskondades mängijad ei tohi korjata surnud kaaslaste elu žetoone, saavad korjata ainult üksik mängijate ja teise meeskonna omasid. Üksik mängijad saavad korjata kõikide mängijate elu žetoone.

 

Mängu kestvus on 5 raundi maksimaalselt ja iga raund kestab maksimaalselt 60 min.

Raundi jooksul kogutud žetoone saab võtta kasutusse aga ei saa panna kirstu hoiule. Kirstu hoiule saad panna žetoonid alles raundi lõpus. Kui hilined EXIT punkti või saad raundi jooksul surma, siis pead loobuma kõikidest žetoonidest mis sul olid sellel hetkel kaasas. ( See ei laiene žetoonidele mida hoiustatakse kirstus). Nende asjade žetoonid mida te kasutate peavad olema teiega alati kaasas. Nt: automaat, 30 kuuli, granaat, vest.

 

ZETOONE saab siis võtta kasutusele jooksvalt. Kui leiad alalt žetooni millele on peale kirjutatud automaat- siis saad võtta automaadi kohe kasutusse, automaadil on all salv ja salves on siis maksimaalselt 30 kuuli. Automaadil ei tohi olla küljes mitte mingit lisavarustust.

 

SELJAKOTT-mängu alguses on igal mängijal seljakoti suuruseks siis 5 zetooni. Selja kotti on võimalik mängujooksul suurendada, selleks on siis mitu moodust ja ka seljakottidel on mitu suurust. Lisa seljakottidel on kolm suurust, 5 ühikut, 8 ühikut või siis 12 ühikut. Seljakottide suurust saab suurendada liitmise teel.

Seljakott 5 zetoone leiate mängualalt või siis saate surnud mängijatelt ära võtta.

Seljakott 8 zetoone võib leida mängualalt kuid harva, nende saamiseks tuleb läbida erinevaid missioone või võtate surnult ära.

Seljakott 12 zetoone saab läbides mitmeid missioone või siis saab osta coinide eest. Saab ka surnud mängijalt äravõtta.  Seljakoti žetoon peab alati kaasas olema, kuna see tõestab et sul on õigus kasutada suuremat kogust žetoone. Zetoonide hoiustamiseks saate kotikese mängu korraldajalt. Langenud meeskonna kaaslase žetoonid saad ära võtta aga ainult niipalju kui sulle seljakotti mahub, mis seljakotti ei mahu tuleb jätta langenule alles. 

KIRST-on siis teie varamu, kus te saate hoida neid žetoone mis teil parasjagu kasutuses ei ole. Algne kirstu suurus on maksimaalselt 10 zetooni. Kirstu on võimalik suuremaks teha, selleks on üks võimalus läbida teatud hulk erinevaid missioone või (tulevikus) siis tuleb alalt otsida nn. materjali ja tööriistu, et endale meisterdada suurem kirst. Kirstudel on erinevad suurused, algne on 10 zetooni, järgmine kirst on suurusega 30 zetooni ja hetkel kõige suurem on 60 zetooni. ( Info täieneb)

 

KILL COMFIRMED-igale mängijale antakse viis sama numbriga žetooni. Mängu ajaks registreeritakse konkreetne number konkreetsele mängijale. Need on teie elu žetoonid. Iga raundi jaoks on üks žetoon. Raundi sisenedes peab teil olema kaasas nn. elu žetoon, kui teid tapetakse siis on teil kohustus loovutada oma elu žetoon läbiotsijale. Samas kui te tapate vastase siis, et saada tulemus kirja te peate tapetu žetooni ära tooma ja toimetama selle omale kirstu raundi lõpuks. Kui otsite teist isikut läbi ja teisel on peale oma elu žetoonide veel teiste elu žetoone siis neid ei saa ära võtta, need tuleb surnule alles jätta. Oma meeskonna kaaslase surmapuhul ei saa tema žetooni endale võtta. Elu žetoonide põhjal peetakse edetabelit. (SAAB KOGUDA AINULT NENDE MÄNGIJATE ŽETOONE KELLE TE OLETE MAHA LASKNUD)

 

SURMA SAAMINE JA RAVIMINE-kui teid lastakse pähe siis olete automaatselt surnud. Kui teid lastakse muudesse kehapiirkondadesse siis on teil võimalik kas siis ise või kaaslase poolt ravida. Selleks et. ravida on teil vaja leida alalt süstal elueliksiiriga või pudel eliksiiriga või teatud missioonide eest saada see kaupmehekäest. Süstlaga ravimisel lasete süstla tühjaks ja ootate 60 sekundit, peale seda saate uuesti jätkata mängu. Pudeliga toimite samamoodi nagu süstlaga. Tühja süstla peate kinnitama enda külge  nähtavale kohale ja märgistama ennast valge sidemega.( sideme leiate/saate koos süstlaga.)Pudeliga toimite sama moodi kui süstlaga(pudelis on mahlajook, kui keegi ei soovi juua siis valate lihtsalt maha.) Pihta saamisel peate heitma pikali ja andma märku kaas mängijatele et teid on tabatud . Kui teil on olemas süstal eliksiiriga siis teil on võimalus ennast või kaaslast 60 sekundi jooksul ravida, kui 60 sek. jooksul ei saa abi olete surnud. Surnud jäävad surma saamis kohale kuni raundi lõpuni. Surnuid saab mitu korda läbi otsida ja neilt erinevaid ressursse ära võtta.Kui surnult ei ole enam midagi võimalik ära võtta siis saab surnu liikuda enne raundi lõppu baasi ja seal oodata uue raundi algust.  Niikaua kui pihta saanu ei ole võtnud välja surnu rätti võib ta olla haavatud. Kohe kui haavatu aeg saab otsa peab mängija ennast markeerima surnuks. (võtma välja surnuräti ). Kui sa lased maha vastase siis ta saab ennast veel ravida aga sul on võimalik teda teist korda lasta(mitte lähemalt kui üldised reeglid lubavad) või anda nuga kui sa seda teed siis see on tappev ja ta on surnud. ( info täieneb)

 

KAUPMEHED-kaupmeestelt on võimalik osta asju ja teha missioone et, saada lahti uusi asju. (NÄITEKS: et saada endale suuremat seljakotti peate te alalt tooma kaupmehele 3 energia batooni, pudeli vett ja 4 kollast suitsu žetooni. Siis annab kaupmees teile Seljakott 8). Missioonid on järjestikus (missioon 1, missioon 2 jne.) Igal missioonil on tasu. (info täiendamisel)

 

MEESKONNAD-meeskonda saab maksimaalselt kuuluda kuni 5 mängijat. Meeskonna kaaslased saavad kasutada sidepidamiseks raadiosaatjaid aga kui nad saavad haavata siis saavad edastada ainult kutsungi Meedik. Raadio kanal peab olema kooskõlastatud korraldus meeskonnaga. Ja kindlasti surnud ei räägi.

 

SALVED JA LASKEMOON-mängus peaks kasutama õige suurusega salvesid ehk siis salvesi mille mahtuvus on 30 kuuli või siis reaalsele relvale vastavat salve. Lubatud on kasutada ka MID salvesid, mahutavusega kuni 140 kuuli aga sellisesse salve ei tohi kuule rohkem laadida kui 30 kuuli. Kuna erinevad relvad päris elus kasutavad erinevat laskemoona siis selles mängus on see sama moodi.

Kollase žetooniga saab laskemoona relvadele mille kaliiber on kuni 5,56 mm ja kuuli raskus ei saa olla suurem kui 0,28g.

Rohelise žetooniga saab laskemoona relvadele mille kaliiber on 7,62; .308 ja .338 ja kuuli raskus jääb vahemikku 0,3g-0,32g.

Sinise žetooniga saab siis laskemoona suure kaliibriga relvadele ja kuuli kaal algab alates 0,36g.

Kõik mänguga seotud kuulid saate mängukorraldajalt, need on arvestatud osalustasu sisse.

 

ASJADR KORJAMINE-asjad on jaotatud mängu ala peale laiali. Neid saad üles korjata, võta surnutelt või jagada omavahel. Asju saab üles korjata ainult nii palju kui sulle kotti mahub (kui su kotti suurus on 5 ühikut siis sa ei saa võta kaasa rohkem kui 5 asja ja anda enda meeskonna kaaslastele isegi siis kui nad on sinust 1m kaugusel, nad peavad ise tulema ja võtma need asjad).

 

AARDELAEKAID saab avada ainult 1 inimene korraga ja ta peab lugema juhiseid aardelaeka pealt ning olema maksimum 1m kaugusel. Kui teine inimene tahab saada midagi aardelaegast siis ta peab timeri uuesti käima panema ja ootama aja ära. (aardelaegast saad sa võta ainult nii palju asju kui sul on kotis ruumi).

 

ASJADE KASUTUSSE VÕTMINE-Kui sa leiad alalt žetoone, siis sa saad neid vahetada asjade vastu teatud punktides. Kui sa vahetad žetooni mingi asja vastu siis sulle antakse vastu teine žetoon mis kinnitab seda et, sul on õigus seda asja kasutada. Kinnitus žetooni pead sa endaga kaasas kandma, see ei võta sult kotist ruumi. Kui sa saad surma siis on vastasel õigus sult ära võta kinnitus žetoon, ning sa kaotad õiguse kasutada seda asja. Kinnitus žetoone on ka võimalik vahetada asjade vastu. (KOHTUNIKEL ON VÕIMALIK TULLA KESET MÄNGU SINU JUURDE JA ÖELDA ET, SA NÄITAKSID TALLE ENDA KINNITUS ŽETOONID ETTE)

 

EXIT(väljumiskoht)- igaühel on kindlad exitid (meeskonnal on sama exit). Exitis peab olema vähemalt 30 sekundit et, väljuda. Exitid on avatud kohe mängu algusest, kui sa lähed exsitist välja siis sa pead minema viivitamatult (teatud punkti). Kui sa oled väljunud siis sa ei saa minna tagasi samasse raundi ega korjata asju. Kui sa ei jõua õigeks ajaks enda exitise siis sa oled kuulutatud surnuks ning kaotad kõik asjad. Kui sa jõuad exitise nt. 10 sekundid enne raundi lõpu siis sa oled ka surnuks kuulutatud. Exsitite varitsemine on lubatud. (Exitid on märgistatud lindiga)