Airsoft üritus
ECHOES OF THE ZONE *MONOLITH*


Ürituse info
All information is in two languages: EST/ENG
GENERAL INFORMATION
By them: Echoes of the Zone
Type: 48-hour live-action role-playing game (LARP)
Location: Estonia, 22-24 August 2025
Size of the playing area: ~15 hectares (including city, pre-zone, Zone)
Sources of inspiration:
Strugatsky's Roadside Picnic
S.T.A.L.K.E.R. video game series
Tarkovsky's film language and mystical realism
Game Style: post-apocalyptic, mystical, scientific, psychological, military, open narrative
WHAT IS A ZONE?
The zone is not just a no-go zone. It is a broken place in the world - and in man. Time stretches, space lies and dreams seep into waking life.
The zone is not stable. It listens. Sometimes it answers.
The player does not come here just to survive - but to find something. The only question is: what will be left of you when Zone has seen you?
FRACTIONS
There are 8 active factions in the game, each with its own ideology, behavior and goals. The factions are:
Army – order, control, security zones
Duty – fanatical Zone clearing
Freedom – For the freedom of the zone
Scientists (Ecologists) – investigate and document
Stalkerid – independent travelers, artifact hunters
Mercenaries – ready for anything for money
Bandit – seekers of confusion and profit
A monolith – ritualistic, enigmatic, bordering on fanaticism
In addition, NPCs: Sidorovich (merchant), Bartender, False prophets, Zone Servant jpm.
GAME ELEMENTS
Anomalies and Artifacts – phenomena and objects that defy the laws of physics
Money and trade – the currency is "LOCAL", the black market and official shopping places work
Tasks and events – A dynamic quest network driven by factions and NPCs
Armed conflicts – Battles based on airsoft weapons, tactically driven
Psychological impact – dream pages, false diaries, lost time, NPC influences
PLAY AREA AND ZONE DISTRIBUTION
City (~3 ha): checkpoints, NPC locations, trade
Pre-zone (~3 ha): a dangerous but accessible area for several factions
Zone (~9 ha): volatile, dangerous, area of anomalies and artifacts, Monolith territory
PARTICIPATION AND PREPARATION
Each player has a faction, role card, and equipment restrictions
A standalone character story (or generated) is recommended
Armament: airsoft weapons are used, a precise set of safety rules is added
The zone does not require permission. He just waits.
EST
ÜLDINFO
Nimi: Echoes of the Zone
Tüüp: 48-tunnine live-action rollimäng (LARP)
Asukoht: Eesti, august 2025
Mänguala suurus: ~15 hektarit (sh linn, eeltsoon, Tsoon)
Inspiratsiooniallikad:
Strugatskite „Väljasõit rohelusse“
S.T.A.L.K.E.R. videomängu seeria
Tarkovski filmikeel ja müstiline realism
Mängu stiil: postapokalüptiline, müstiline, teaduslik, psühholoogiline, sõjaline, avatud narratiiv
MIS ON TSOON?
Tsoon ei ole lihtsalt keeluala. See on katkine koht maailmas – ja inimeses. Aeg venib, ruum valetab ja unenäod imbuvad ärkvelolekusse.
Tsoon ei ole stabiilne. See kuulab. Mõnikord vastab.
Mängija ei tule siia ainult ellujäämiseks – vaid millegi leidmiseks. Küsimus on vaid: mis jääb sinust järele, kui Tsoon on sind näinud?
FRAKTSIOONID
Mängus on 8 aktiivset fraktsiooni, millest igaühel on oma ideoloogia, käitumine ja eesmärgid. Fraktsioonid on:
Armee – kord, kontroll, turvatsoonid
Duty – fanaatiline Tsooni puhastamine
Freedom – Tsooni vabaduse nimel
Teadlased (Ecologists) – uurivad ja dokumenteerivad
Stalkerid – iseseisvad rändurid, artefaktikütid
Palgasõdurid – raha nimel valmis kõigeks
Bandiidid – segaduse ja kasu otsijad
Monoliit – rituaalne, mõistatuslik, fanatismi serval
Lisaks NPC-d: Sidorovitš (kaupmees), Baarmen, Valeprohvet, Tsooni Teener jpm.
MÄNGU ELEMENDID
Anomaaliad ja Artefaktid – füüsikaseadusi eiravad nähtused ja objektid
Raha ja kaubandus – valuutaks "KOHALIK", toimib must turg ja ametlikud ostukohad
Ülesanded ja sündmused – dünaamiline ülesandevõrk, mida suunavad fraktsioonid ja NPC-d
Relvakonfliktid – airsoft-relvadel põhinevad lahingud, taktikaliselt juhitud
Psühholoogiline mõju – unenäolehed, vale päevikud, kaotatud aeg, NPC mõjutused
MÄNGUALA JA TSOONI JAOTUS
Linn (~3 ha): kontrollpunktid, NPC-de asukohad, kaubandus
Eeltsoon (~3 ha): ohtlik, kuid ligipääsetav ala mitmele fraktsioonile
Tsoon (~9 ha): muutlik, ohtlik, anomaaliate ja artefaktide ala, Monoliidi territoorium
OSAVÕTT JA ETTEVALMISTUS
Igal mängijal on fraktsioon, rollikaart ja varustuse piirangud
Soovituslik on iseseisev karakteri lugu (või genereeritud)
Relvastus: kasutatakse airsofti relvi, täpne ohutus reeglite kogum lisandub
Tsoon ei vaja luba. Ta lihtsalt ootab.
FRACTION BROCHURE: MONOLITH - MESSENGERS AND CARRIERS OF UNITY
FACTION: MONOLITH (SERVANTS OF UNITY)
MOTTO: "You can't understand the Monolith. You can only get lost in it."
GENERAL DESCRIPTION:
A monolith is not a faction in the same sense as the rest. The monolith is an enigma, a voice and a presence made flesh. His followers don't follow a command—they respond to an invitation. They don't look for answers - they erase questions. A monolith doesn't need management, it needs presence. Each member is a part of the whole.
Clothing: Winter camouflage, in addition to olive green military vests and accessories.
Armament: Free
STRUCTURE:
Speaker – not a conductor, but a resonator
Light bearers – spreaders of symbolic light and message
The silent ones – those who do not speak, but carry a presence
Guards – the physical boundary between the Monolith space and the world
Repeaters – recurring, familiar, walkers in the past
RELATIONS WITH OTHERS:
army – hostile; they try to limit Unity
Duty – a destructive opponent; their spirit of control is fading
Scientists – curious but blinded – they will not be disturbed if they do not interfere
Freedom – misguided dreamers who do not understand that freedom is empty without purpose
Stalkerid – some come looking, and stay
Mercenaries – tools, not enemies or allies
Bandit – disturbers, noise; they disappear like a shadow in the sunlight
BEHAVIOR AND RITUALS:
One does not speak without reason - silence is a means of influence
Movement occurs in groups or in rhythmic patterns
Some members may follow repetitive actions - this is a sign, not a bug
Items (light, stone, mask) are a carrier, not a weapon
Rituals make sense - even if they are not understood
ZONING AREAS:
The silence of the monolith – a secured place where outsiders are not welcome
Dispersion area – in the center of the zone, temporarily invisible
Ritual zone – shape and purpose change according to meaning
IN-GAME RECOMMENDATIONS:
Don't talk too much - let your presence do the work
Create repeating patterns (motion, sounds, objects)
Create a dreaminess, not an outright threat
Choose the time when you appear - and the time when you disappear
FINAL WORD:
The monolith needs no faith. He needs the void in you.
When you find it, there won't be much left of you, but what's left belongs to him.
EST
FRAKTSIOONI BROŠÜÜR: MONOLIIT – SÕNUMITOOJAD JA ÜHTSUSE KANDJAD
FRAKTSIOON: MONOLIIT (ÜHTSUSE TEENRID)
MOTTO: „Sa ei saa mõista Monoliiti. Sa saad vaid kaduda temas.“
ÜLDKIRJELDUS:
Monoliit ei ole fraktsioon samas mõttes nagu ülejäänud. Monoliit on mõistatus, hääl ja kohalolu, mis on saanud lihaks. Tema järgijad ei järgi käsku – nad vastavad kutsele. Nad ei otsi vastuseid – nad kustutavad küsimused. Monoliit ei vaja juhtimist, vaid kohalolu. Iga liige on osa tervikust.
Riietus: Talvekamo lisaks kannavad oliiv rohelisi sõjaväe veste ja lisasid.
Relvastus: Vaba
STRUKTUUR:
Kõneleja – mitte juht, vaid resonaator
Valgusekandjad – sümboolse valguse ja sõnumi levitajad
Vaikijad – need, kes ei räägi, vaid kannavad kohalolu
Valvurid – füüsiline piir Monoliidi ruumi ja maailma vahel
Taaskordujad – korduvad, tuttavad, minevikus kõndijad
SUHTED TEISTEGA:
Armee – vaenulik; nad püüavad piirata Ühtsust
Duty – hävituslik vastane; nende kontrolli vaim on kaduv
Teadlased – uudishimulikud, aga pimestatud – neid ei segata, kui nad ei sekku
Freedom – ekslikud unistajad, kes ei mõista, et vabadus on tühi ilma sihita
Stalkerid – mõned tulevad otsima, ja jäävad
Palgasõdurid – tööriistad, mitte vaenlased ega liitlased
Bandiidid – häirijad, müra; nad kaovad nagu vari päikesevalguses
KÄITUMINE JA RITUAALID:
Ei räägita ilma põhjuseta – vaikimine on mõjuvahend
Liikumine toimub gruppides või rütmiliste mustritena
Mõni liige võib järgida korduvaid tegevusi – see on märk, mitte viga
Esemed (valgus, kivi, mask) on kandja, mitte relv
Rituaalid on loogilised – isegi kui neid ei mõisteta
TSOONIALAD:
Monoliidi vaikus – kindlustatud koht, kus välised ei ole teretulnud
Hajumisala – tsooni keskmes, ajutiselt nähtamatu
Rituaalitsoon – kuju ja eesmärk muutuvad vastavalt tähendusele
MÄNGUSISESED SOOVITUSED:
Ära räägi liiga palju – lase kohalolul teha töö
Loo korduvad mustrid (liikumine, helid, objektid)
Loo unenäolisust, mitte otsest ähvardust
Vali aeg, millal ilmud – ja aeg, millal kaod
LÕPPSÕNA:
Monoliit ei vaja usku. Ta vajab tühjuse kohta sinus.
Kui sa selle leiad, ei jää sinust palju, aga see mis jääb, kuulub temale.