Üritused
tagasi
Saabuv airsoft üritus
vaata
airsoft ürituse pilt
Kuupäev: 02.08.2025
Koht: Humala
Kogunemine: 11:00
Briifing: 12:00
Ürituse algus: 13:00
Pilet
35.00€
Osalejad
26/45
VAATA

Airsoft üritus
Metsniku RUSH

live event main cover
Asukoht
Google map
Sisene või Registreeri kasutaja (Pilet: 5.00€)
Valige üks osapool
Otsi transporti üritusele (0)
Jaga
Sisene või Registreeri kasutaja (Pilet: 5.00€)
Valige üks osapool
Algus: 12:00
9/100
Korraldaja: Bushwookie
Telefon: 56983362
E-mail: valgaunderground@gmail.com
Kogunemine alates: 09:00
Uute mängijate briifing: 11:00
Aadress: Metsniku Lasketiir Valga

Ürituse info

Metsniku Rush

Sisukord

1. Asukoht, aeg, ajakava
2. Taust ja lugu
3. Mängu kirjeldus ja näide
4. Mängu reeglid (puudutavad mängu, näiteks taassünd, meedikud jne)
5. Mängu reeglid (puudutavad airsofti ja ohutust)
6. Meeskondade ülemad, kohtunikud, usaldusisikud
7. Ala kaardid


Metsniku Rush

Asukoht

Metsniku lasketiir, Valgast 7km Pärnu suunal mööda Valga-Pärnu maanteed.
https://maps.app.goo.gl/qqKTT33iFxVyj8AE6
Tegemist on nõukogudeaegse sõjaväebaasiga, kus ladustati ja hooldati lähiümbruses asuvate raketibaaside arsenalis kasutatavaid tuumalõhkepäid.

Ajakava

Väravad avatatud 09.00-10.50
Registreerimine, J test 09:00-10.50
Briifing 11:00
Start 12:00-12:30 (sõltub briifingu ladususest)
Lõpp 17:00


Taust

Pärast seda kui Eestis ja Lätis said valimistel võimule marurahvuslikud erakonnad, halvenesid riikidevahelised diplomaatilised suhted selliselt, et mõlema riigi perspektiivist oli sõjaline konflikt üha tõenäolisem.


Metsniku

Seoses Valga linna elanike rahulolematusega otsustas Läti tungida just siia, panustades kohalike toetusele.

Lähedalasuvas Metsniku garnisonis asub suurem osa Lõuna-Eestis paiknevate Eesti üksuste laskemoonast ja tehnikast ning kuna nädalavahetuse ja pühade tõttu on suurem osa valvekorraüksustest väeosast eemal, siis kavatseb Läti ühtaegselt nõrgestada Eesti vastupanuvõimekust ning oluliselt parandada oma ründeüksuste varustustaset.

Selleks aga on Metsniku äravõtmiseks vaid loetud tunnid.

Alal on õhutõrjevõimekus, kaasaegsed side- ja seiresegamise seadeldised, radar ning kaudtulevõimekus. Ülesande eduka läbiviimise eelduseks on nende elementide kas hävitamine või väljalülitamine.



Mängu käik


Mäng on jagatud neljaks etapiks, kus igas etapis asuvad paaris-punktid. A1 ja A2, B1 ja B2, C1 ja C2 ning D1 ja D2. Üks punktidest on strateegilise tähtsusega seadeldis ning teine selle juhtseade.

Ründajad, peavad igas etapis hävitama vähemalt ühe punkti, millest saab nende uus taassünniala/HQ asukoht. Etapid läbitakse järjest. Kui Ründajad hävitavad etapis A ühe punkti, on nende järgmiseks ülesandeks hävitada üks punkt etapis B ja nii edasi kuni lõpuni.Etapi läbimisel liigub Ründajate taassünniala just sellesse punkti, mis hävitati. Kaitsjate taassünniala liigub vastavalt ühe etapi võrra tagasi, nemad aga saavad ise valida kumba punkti nad oma taassünniala üles seavad.

Niiviisi jääb rünnatav/kaitstav etapp alati ründajate ja kaitsjate taassünnialade vahele.

Taassünnialaks on järelkäru, kus on meeskonna varustus (isiklikud asjad/kotid/varustus), taassünnialal asub ka meeskonnapealik, kes on ühtlasi ka kohtuniku abi.

Mäng lõpeb kui Ründajad on jõudnud etappi D ja seal vähemalt ühe punkti hävitanud.

Ründajad alustavad alguspunktist R, kaitsjad aga kas punktist B1 või B2 ja kaitsjad lõpetavad punktis K ning ründajad omakorda punktist C1 või C2.



Lihtsustatud näide-

Lätlased alustavad punktist R ja ründavad punkte A1 ja A2. Kaitsjad valisid alguspunktiks B2 ja siirduvad punkte A1 ja A2 kaitsma. Ründajad suruvad kaitsest läbi ja hävitavad punkti A1. Ründajate taassünniala liigub punktist R punkti A1. Kaitsjad on sunnitud oma taassünniala liigutama punktist B2 etappi C, kus nad valivad uueks taassünnialaks punkti C1.

Punkti hävitamise juhend-

Iga etapi mõlemas punktis asub seadeldis, millel on juhtpaneel. Vaikimisi töötab seadeldisel roheline vilkur. Juhtpaneelil on üks lüliti, seadeldise hävitamiseks tuleb see lüliti keerata päripäeva ja hoida 15 sekundit. 15 sekundi järel käivitub oranž vilkur ning perioodiliselt töötav helisignaal annavad märku sellest, et seadeldis on enesehävitusrežiimi lülitatud. 3 minuti jooksul on kaitsjatel võimalik see režiim välja lülitada, keerates lülitit vastupäeva. Kui 3 minutit saab täis, käivitub punane vilkur, helisignaal muutub pidevaks, käivitub suitsugranaat ning pürotehnika.
Mängu reeglid


Punktid
- Punkides asuvaid seadeldisi ei tohi lõhkuda, liigutada.
- Taassünniala ei tohi rünnata, seal asuvaid mängijad ei tohi lasta, taassünnialast lahkuvaid mängijaid ei tohi lasta (taasünniala ei "camp"-i)
- Taassünniala, seal asuvate mängijate või sealt lahkuvate mängijate suunas laskmise puhul karistatakse tervet vastasmeeskonda, karistuse otsustab meeskonnaülem, juht või kohtunik ja selleks kas jäetakse vastasmeeskonna taassünd vahele või vähendatakse nende meedikute elustamisvahendite hulka
- Korraga on töökorras ainult rünnatavad seadeldised.
- Punkti hävitamisel liigub kõigepealt tagasi kaitsjate taassünniala ja alles siis liigub edasi ründajate taassünniala. Sellega antakse kaitsjatele kaitsel eelis. (kui meil on kasutuses üks ATV, kui kaks, siis sätime vastavalt mängu tasakaalule) 
- Kui mängija saab surma taassünniala liikumise/siirdamise ajal, võib ta taassünnialaga kaasa liikuda kuni see jõuab oma ettenähtud kohta. Kui taassünniala on paigas, toimub taassünd vastavalt reeglitele. Selle eest hoolitsevad taassünnialas asuvad tiimipealikud.
- Kui ründaja saab surma punkti hävitamise käigus, võib ta oodata taassünniala saabumist antud punktis, tingimusel, et on end surnurätiga märgistanud ja asub punkti kõrval, et mitte segada mängu.
- Taassünd: iga 15 minutit või 5 inimest korraga, 6-s jääb maha ja ootab kuni aeg täis või tulevad uued surnud mängijad taassünnialale.
Meedikud
- meedikute jaotus on 1 meedik 5 mängija kohta ründajate poolel ja 1 meedik 7 mängija kohta kaitsjate poolel, meedikute jaotust võidakse muuta.
- meditsiinilist abi ei pea ootama, võib siirduda otse respawni, meditsiinilist abi võib oodata lõpmatuseni tingimusel, et mängija on kas kükili, istukil või pikali ja tal on surnurätt välja võetud ja endale peale asetatud. Elustamist ootav mängija on madalama asendi tõttu elu mängijast eristatav
- kui mängija tõuseb püsti, siis ta peab siirduma taassündi
- taassündi liikuvat mängijat elustada ei saa
- elustamiseks paigaldab meedik mängijale lahase, instruktsioon kohapeal
- elustamist ootav mängija ei liigu oma kohalt välja arvatud ohu vältimiseks
 Taassünd
HQ-s/taassünnialas iga 15 minuti ja/või vähemalt 5 inimeselise grupina väljudes
BLUE ON BLUE - ON (sõbralik tuli on tabamus)


Mängu ohutuse ja üldised airsofti reeglid

Mäng toimub Eestis, relvade piirangud vastavalt ASL reeglitele

1,21-1,6J püstolid/pumbad/automaadid, laskekauguse piirang puudub, aga palun laske ja sihtige mõistlikult. Backup soovituslik.
1,61-2,5J üksiklaskudega AR, kuulipilduja, kergekuulipilduja, laskekauguse piirang 20 m, Backup kohustuslik.
1,61-2,5J poolautomaatne snaiper , laskekauguse piirang 25 m, Backup kohustuslik.
3,5J vinnastatav snaiper AR, laskekauguse piirang 30 m, Backup kohustuslik

Kohustuslik oranž helkurvest surnurätina (kontrollitakse, puudumisel saab osta, aga VU paneb need müüki kirvehinnaga!)
Parklast ja turvatsoonist väljudes prillid alati ees, erandeid ei ole, respawnis prillid ees.
Prillide puhastamiseks kuulutab mängija end surnuks, võtab välja surnuräti ja liigub kas parklasse või respawni/turvaalale
Püro kasutamise luba selgub mängupäeva hommikuks, oma suitsu kasutamine samuti
Korraldajate telefoninumbrid ja side koha peal, tutvustatakse briifil
Suitsetamise kohad märgitud (parkla, respawni lähedal). Alal suitsetamine keelatud
Tulekustutusvahendite ja esmaabivahendite asukohad näidatakse briifil
Hoonesse sisse, hoones sees ja hoonest välja ÜKSIKLASUD, KAEVIKUD TOIMIVAD KUI HOONED, REEGEL SAMA
Pimetuli keelatud
Tabamus ükskõik kuhu varustuse või keha pihta loeb, tabamusel tõsta käsi, selge ja valju häälega hõigata "Sain!" või "Hit!" ja välja võtta surnurätt
Rikošett ei ole tabamus
Mängijatevaheliste probleemide lahendamine füüsilisel teel on RANGELT KEELATUD
Mängijatevaheliste probleemide lahendamine verbaalselt jäägu hea maitse piiridesse ja pigem pöörduda kohtunike/korraldajate poole, hea maitse ületamisel järgneb karistus (hea või halva maitse hinnangu annab korraldaja)



Meeskondade ülemad, kohtunikud, usaldusisikud


Probleemide ilmnemisel pöörduda kõigepealt võimalusel oma meeskonnaülema poole, nemad otsustavad, kas probleemi saab lahendada sealsamas või vajab see korraldaja sekkumist. Püüame probleemide lahendamised tuua platsilt ära ja suunata need taassünnialale.
Mängijate käepaelale kirjutatakse number ja tabamuste mittetunnistamise puhul saab mängija selle numbri oma meeskonnaülemale edasi anda kes siis otsustab kuidas olukorda lahendada.
Numbri näitamisest keeldumisel eemaldatakse mängija mängult.
Korraldaja/kohtuniku/meeskonnaülema hinnangul võib reeglite vastu eksinud mängija koheselt väljakult eemaldada. Sõltuvalt olukorrast antakse mängija nimi ja eksimuse kirjeldus ja video edasi teistele mängude korraldajatele
Mängul rakendatakse usaldusisikuid, kellel on õigus teha mängijate tabamuse tunnistamise pistelisi kontrolle. Usaldusisik võib rikkuja samamoodi mängult koheselt eemaldada. Sõltuvalt olukorrast antakse mängija nimi ja eksimuse kirjeldus ja video edasi teistele mängude korraldajatele.

AUS MÄNG VÕI KOJUSÕIT!